Rökning

Jag måste bara uttrycka mig om vad jag tycker om rökning.
Jag känner verkligen på hur långt avstånd som hellst att någon röker, jag börjar må skit illa när man känner lukten och vill nästan börja spy. Alla i min familj röker, men jag har aldrig ens testat röka och tänker verkligen aldrig göra det heller.
Sen efter de har rökt människorna så känner man fortfarande den dära hemska och äckliga lukten. Jag vill bara spy.
Inte bara att röken luktar illa den förstör verkligen ens människas lungor. Min pappa har jätte dåliga lungor och jag vill verkligen att han ska sluta röka innan det dödar honom.
Alla tycker kanske att jag är löjlig som blir sur när Erik röker men det är mest för att jag tål inte lukten och det är otroligt onöding att förstöra lungorna. Mina föräldrar kan inte påstå att de tycker om att röka så varför ska man ens tvinga i sig skiten då?
Snus är en annan sak känner jag, inte då bara för att jag snusar utan för att det smakar gott, det förstör inte lungorna, de har inte fått fram någonting än som säger att det är farligt heller, och snus skadar inte andra, det tvingar inte andra att få in den hemska lukten/röken som cigaretter ger.



Men idag... Jadu, det verkar som det blir ännu en dag bara hemmasittandes. Verkligen inte roligt. Men nästa Lördag då jävlar blir det ingen vanlig lördag inte, för då blir det bal :P

Kommentarer
Postat av: pecca

Jag håller med, visst har man testat men det är ju så jävla äckligt och önödigt. det börjar oftast med att det är coolt, men vad är coolt med en cancerpinne? Haha :P

2009-05-23 @ 19:22:01
Postat av: Sanne Karismaa

Precis. Inge coolt alls med en cancerpinne inte :P

2009-05-23 @ 19:43:06
URL: http://karismaaaa.blogg.se/
Postat av: Vevve Karlsson

Jag måste faktiskt lägga till en kommentar här :)

Cigg är äcklgt, det tycker nog alla, vare sig de röker själv eller inte. Jag är rökare, men det luktar fördjävligt som du sa, både före och efter. Men det här med att snus inte är farligt, även om man inte sväljer snusen så följer det alltid rester med ner i magen som fräter på magsäcken och kan ge blödande magsår till sist, och när det gått för långt så dör man. Inte nog med det, 1 snus = 7 cigg. Och det fräter mer på tänderna än vad cigg gör. De förminskar rötterna i tänderna och man får lättare tandlossning i tidig ålder.

2009-05-26 @ 11:42:31
URL: http://vevvekarlsson.blogg.se/
Postat av: Sanne Karismaa

Den informationen har jag aldrig hört talas om. Men det kan säkert stämma.

2009-05-27 @ 15:43:27
URL: http://karismaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0